مقالات

روش استعلام برچسب اصالت کالا

استعلام برچسب اصالت کالا

در هر جامعه ای، چیزی که بیش از همه اهمیت دارد، سلامت تک تک افراد می باشد که این امر روی جنبه های مختلف آن جامعه و به دنبال آن یک کشور تاثیر می گذارد. این موضوع امروزه که تنوع محصولات و کالای های مصرفی مردم در بازار بیشتر شده است، از اهمیت بسزایی برخوردار شده است. یکی از روش هایی که می توان به وسیله آن از سلامت و امنیت زندگی افراد اطمینان حاصل کرد، استعلام برچسب اصالت کالا می باشد.

لیبل اصالت کالا چیست؟

این لیبل یا برچسب اصالت کالا مانند شناسنامه یک کالا و محصول محسوب می شود که اطلاعات ضروری را در بر دارد. مشخصات ظاهری آن این گونه است که حاشیه زرد رنگ دارد و اطلاعات روی آن مشکی رنگ می باشد. این لیبل یا برچسب اصالت کالا در ابعاد و اندازه های مختلفی طراحی و تولید می شود و دلیل آن هم به بسته بندی محصولات و کالا در اندازه های مختلف باز می گردد.

وجود این برچسب و لیبل روی هر کالایی که مجوز سازمان غذا و دارو دارد، اجباری و الزامی باشد. به عبارت دیگر این لیبل یا برچسب اصالت باید روی  هر کالای مربوط به حوزه آرایشی، بهداشتی، غذایی، دارویی، پزشکی و انواع مکمل ها وجود داشته باشد، در غیر این صورت جزو کالاهای تقلبی و قاچاق و یا غیر اورجینال تلقی می گردد.

اگر شما برای محصولات خود نیاز به لیبل اصالت دارید می توانید سفارش لیبل اصالت کالا به گروه کژال را ثبت نمایید.

چه بخشی از برچسب اصالت کالا برای استعلام به کار می رود؟

شناسه اصالت که یک کد 16 رقمی می باشد و با یک لایه اسکرچ پوشانده شده است که مصرف کنندگان می توانند بعد از این که محصول مورد نظر را خریداری کردند، این لایه اسکرچ را بخراشند و از کد 16 رقمی آن برای استعلام برچسب اصالت کالا استفاده کنند.

یکی دیگر از اطلاعات موجود روی برچسب اصالت کالا برای استعلام، به بارکد دو بعدی باز می گردد.

 

مطلب پیشنهادی : نحوه دریافت برچسب اصالت کالا

 

روش های استعلام برچسب اصالت کالا

1. رایج ترین و اصلی ترین روش این است که به سایت TTAC.IR مراجعه نمایید. در این جا باید کد 16 رقمی که درخواست می شود را وارد کنید، در نهایت اطلاعات لازم درباره آن کالا و محصول را دریافت می کنید و به این ترتیب می توانید از سلامت و امنیت آن مطمئن شوید.

2. سامانه پیامکی 20008822 و تلفن گویایی 0216185 روش دیگر برای استعلام برچسب اصالت کالا می باشد که از شما کد 16 رقمی درج شده روی این برچسب را درخواست می کنند.

3. در روش سوم می توانید اپلیکیشن رسمی سازمان غذا و دارو را نصب کنید و در آن ها با ارائه کد رهگیری 16 رقمی، به اطلاعات مورد نظر خود دست یابید.

4. روش دیگر، استفاده از اپلیکیشن ها یا نرم افزارهای بارکد خوان برای استعلام برچسب اصالت کالا می باشد. این نرم افزار را روی گوشی تلفن هوشمند خود نصب کنید. سپس با اسکن قسمت بارکد لیبل اصالت کالا، می توانید از اصالت کالا و محصول مورد نظر خود مطمئن شوید.

چرا استعلام برچسب اصالت کالا اهمیت دارد؟

محصول و یا کالایی که این لیبل یا برچسب را نداشته باشد، قطعا تقلبی و غیر اورجینال محسوب می شود و نشان از این دارد که غیرقانونی وارد باز شده است.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که بسیاری از کالاهای قاچاقی از برچسب اصالت تقلبی استفاده می کنند تا راحت تر بتوانند مشتریان و مصرف کنندگان را گمراه کنند. تنها روشی که می توانید از اصل اورجینال بودن کالا مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید این است که از کد 16 رقمی اسکرچ شده یا بارکد آن برای استعلام اصالت کالا استفاده کنید.

کلام آخر

چه به اینترنت دسترسی داشته باشید یا خیر، در هر صورت روش هایی وجود دارد تا لیبل اصالت کالا را استعلام بگیرید و از سلامت و امنیت آن اطمینان به دست بیاورید. لازم نیست برای استفاده از این روش ها، دانش و علم و تخصص بالایی داشته باشید، کافی است مدت زمانی را برای این کار در نظر بگیرید و با دقت به استعلام برچسب اصالت کالا بپردازید.

زمانی هم که اطلاعات محصول مورد نظر خود را از هر روش ذکر شده به دست آوردید، با محصولی که در دسترس دارید مطابقت دهید تا مطمئن شوید که نتیجه به دست آمده صحیح و کاملا متناسب با مشخصات کالا است. در صورت وجود هر گونه مغایرت بدانید که این کالا یا محصول تقلبی است و به صورت قاچاقی وارد بازار شده است. بهتر است در این شرایط از مصرف آن خودداری کنید و به سازمان های ذیربط اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *