مقالات

چگونگی تشخیص برچسب اصالت تقلبی

تشخیص برچسب اصالت تقلبی

این روزها وجود لیبل اصالت کالا روی تمامی محصولات الزامی و ضروری و بسیار حائز اهمیت است، در واقع این لیبل اصالت، کیفیت و استاندارد بودن کالاها را تایید می کند. از سال 1390 طبق قانون، تمامی محصولات سلامت محور باید برچسب اصالت داشته باشند و هم چنین این برچسب مزیت های بسیاری به همراه دارد. همین موضوع بهانه ای است برای قاچاقچی ها تا به سراغ برچسب اصالت تقلبی بروند و فرآیند بین توزیع تا فروش را کوتاه نمایند.

این امر ممکن است موجب انتشار محصولات سلامت محور بی کیفیت در بازار شود که می تواند عواقب جبران ناپذیری مخصوصا روی سلامت جامعه داشته باشد.

برچسب اصالت تقلبی چیست؟

ظاهر این برچسب درست مانند برچسب اصالت واقعی و اصلی است با این تفاوت که کدها و شناسه هایی که رو آن درج شده است، معتبر نیستند. در واقع محصولات بی کیفیت و یا قاچاقی که نمی توانند در بازار عرضه شوند، این برچسب اصالت را دریافت نکرده اند و از این رو استانداردهای لازم را ندارند.

روش های تشخیص برچسب اصالت تقلبی

متاسفانه نمی توانید از شکل ظاهری برچسب اصالت کالا پی به اصلی یا تقلبی بودن آن ببرید. در برخی مواقع این لیبل های اصالت تقلبی به گونه ای طراحی می شوند که تشخیص ظاهری آن بسیار سخت و یا حتی غیر ممکن است.

تنها روش تشخیص لیبل تقلبی اصالت کالا این است که طبق مشخصات مندرج روی آن برای استعلام گرفتن اقدام کنید.

برای استعلام برچسب اصالت کالا نیز روش های مختلفی وجود دارد.:

  • شما می توانید به وب سایت ttac مراجعه کنید و طبق بارکد، کد، شناسه و غیره، کالا و محصول مورد نظر خود را استعلام بگیرید.
  • البته روش تلفن گویا و سامانه پیامکی نیز برای استعلام اصالت کالا در دسترس قرار دارند.
  • نرم افزارها بارکد خوان نیز می توانند به شما در استعلام کالای موردنظرتان کمک کنند.

از هر روشی که استفاده کنید فرقی ندارد، در هر صورت باید اطلاعاتی که در نتیجه استعلام به شما داده می شود را بررسی کنید و در صورت مشاهده کوچک ترین مغایرت، بدانید که آن برچسب اصالت کالا تقلبی است.

نکته مهم: شماره پیامکی که در هنگام چاپ برچسب اصالت کالا تقلبی بر روی آن درج شده است، فیک و تقلبی است. سامانه پیامکی برای استعلام اصالت کالا فقط 20008822 و شماره تلفن گویا نیز 0216185 می باشد.

برخی از تولیدکنندگان لیبل های اصالت کالا تقلبی، شماره های های دیگری روی برچسب درج می کنند و اطلاعات نادرستی به مشتریان ارائه می کنند. از این رو اگر شماره های روی برچسب کالا و محصول موردنظرتان با آن چه که گفتیم فرق داشت، مطمئن باشید که آن کالا از کیفیت و استاندارد قابل قبولی برخوردار نیست و فیک و تقلبی محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *