مقالات

لیبل اصالت مواد شوینده

لیبل اصالت مواد شوینده

این روزها به قدری بحث چاپ لیبل اصالت کالا مخصوصا لیبل اصالت مواد شوینده و بهداشتی داغ شده است که کمتر کسی را می توان یافت که تا به حال چیزی درباره آن نشنیده باشد.

اما اگر نمی دانید کاربرد این برچسب و لیبل چیست و چرا باید روی اقلام ضروری هم چون مواد شوینده و بهداشتی وجود داشته باشد، باید بگوییم که مصرف کننده می تواند از اطلاعات روی این لیبل برای استعلام کیفیت و سلامت محصول استفاده کند. در صورتی که عدم اصالت کالای مورد نظر تایید شد، مصرف کننده می تواند به نهادهای مربوطه که همان سازمان غذا و دارو و یا وزارت بهداشت است، خبر دهد تا برخوردهای لازم با خاطیان صورت بگیرد.

مواردی که روی لیبل مواد شوینده وجود دارد چیست؟

این برچسب دارای اطلاعاتی هم چون بارکد، کد شناسایی اسکرچ شده، کد GTIN، تاریخ ساخت، تاریخ انقضای محصول، کشور سازنده آن و غیره است. هم چنین رنگ این لیبل زرد و سفید با نوشته های تیره است.

نکته مثبتی که درباره وجود برچسب و لیبل اصالت کالا روی مواد شوینده و بهداشتی وجود دارد این است که مهر تاییدی بر استاندارد بودن آن است و نشان می دهد که دارای مجوز پخش در بازار توسط نهادها و سازمان های مربوطه می باشد. در واقع کیفیت و سلامت این کالاها تضمین شده و مورد تایید قرار گرفته است.

چرا باید این لیبل روی مواد شوینده وجود داشته باشد؟

لیبل اصالت کالا روی محصولات مختلف، بسیار مهم و ضروری است، مخصوصا مواد شوینده و لوازم بهداشتی، چرا که موجب می شود تا مصرف کننده بابت استفاده از آن اطمینان خاطر داشته باشد. از جایی که این روزها محصولات تقلبی و بی کیفیت در بازار افزایش یافته اند، پس دانستن این که کدام محصول و کالا کیفیت بهتری دارد و اصل است، از اهمیت بالایی برخوردار است.

اطلاعات موجود روی لیبل اصالت مواد شوینده

هر یکی از مواردی که روی این لیبل وجود دارد، به نوع خاصی از اطلاعات آن محصول اشاره دارد.

  • کد GTIN: کد شناسایی تجاری محصول
  • کد UID: شناسه رهگیری و ردیابی
  • سری ساخت
  • تاریخ انقضا
  • کد 16 رقم اسکرچ شده

شما می توانید به وسیله سامانه پیامکی 20008822 و تلفن گویای 0216185 یا با مراجعه به وب سایت www.ttac.ir اصالت مواد شوینده مورد نظر خود را استعلام بگیرید، به این ترتیب در چند دقیقه می توانید صحت تمامی اطلاعات روی محصول مورد نظر خود را مشخص کنید.

مزیت مهم لیبل مواد شوینده

جلوگیری از قاچاق مهمترین و اصلی ترین هدف ساخت و طراحی و الزامی شدن آن برای تمام محصولات و کالاها بخصوص کالاهای بهداشتی و مواد شوینده و سلامت محور است. جدا از این که این کالاهای قاچاق می توانند سلامت جامعه را تحت الشعاع قرار دهند، بلکه تاثیر منفی روی اقتصاد کشور می گذارند.

اما برچسب و لیبل اصالت کالا می تواند سد محکمی برای این محصولات قاچاقی باشد تا هم امنیت و سلامت افراد حفظ شود و هم از تولیدکنندگان داخلی و یا وارد کنندگان کالاها و محصولات اصیل و باکیفیت، حمایت و پشتیبانی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *