مقالات

لیبل اصالت مواد و تجهیزات دندانپزشکی

لیبل اصالت تجهیزات دندانپزشکی

وجود لیبل اصالت کالا می تواند نقش مهمی در کنترل بازار قاچاق داشته باشد. این موضوع در مورد مواد و تجهیزات پزشکی از جمله دندانپزشکی که به طور مستقیم با سلامت افراد جامعه در ارتباط است، از اهمیت بالایی برخوردار است.

از اوایل سال 97 بود که وجود برچسب و لیبل اصالت روی مواد و تجهیزات دندانپزشکی نیز الزامی شد. بر این اساس تمامی کالاهای دندانپزشکی و کلیه اقلام مرتبط نیز باید چنین برچسبی داشته باشند.

مصرف کنندگان چگونه متوجه تقلبی بودن برچسب اصالت شوند؟

مصرف کنندگان باید کد اسکرچ شده روی لیبل اصالت را بخراشند تا کد 16 رقمی زیر آن مشخص شود. این کد متعلق به آن کالا است که می توان از آن برای استعلام اصالت کالا یا مواد و تجهیزات دندانپزشکی استفاده کرد.

اطلاعات روی این برچسب شامل چه مواردی است؟

این لیبل اصالت نشان می دهد که کالا در چه گروهی قرار دارد، تاریخ تولید و انقضای آن چیست و آیا از کیفیت بالایی برخوردار است یا خیر. به این ترتیب شما به عنوان مصرف کننده می توانید مطمئن شوید که محصول و مواد دندانپزشکی که برای شما استفاده می شود، توسط مراجع قانونی و سازمان غذا و دارو تایید شده است.

 

مطلب پیشنهادی : نحوه دریافت برچسب اصالت کالا

 

سامانه ای که باید توسط آن برای استعلام اصالت کالا اقدام کرد

شما می توانید یکی از این روش های 1.شماره پیامک 20008822، 2.شماره تماس 0216185، 3.اسکن بارکد و 4.مراجعه به وب سایت ttac.ir را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که این سامانه ها و شماره ها هیچ وقت تغییر نخواهند کرد، بنابراین در صورت مشاهده هرگونه تغییر این موارد بدانید که آن لیبل اصالت تقلبی است.

مزایای استفاده از لیبل اصالت

اول از همه هدف اصلی تمامی لیبل های اصالت کالا مخصوصا در بخش تجهیزات پزشکی این است که از قاچاق کالا جلوگیری شود. جلوگیری از این امر مانع از ضرر مالی تولید کنندگان وارد کنندگان قانونی می شود. از طرف دیگر کالاهای قاچاق کیفیت خوبی ندارند و این موضوع مخصوصا در زمینه پزشکی و دندانپزشکی ممکن است خطرات بسیار قابل توجهی به همراه داشته باشد.

وجود این لیبل اصالت کالا موجب می شود تا مصرف کننده از کیفیت و مرغوب بودن آن کالا اطمینان داشته باشد.

این برچسب ها با اطلاعاتی که در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند می توانند آن ها را مطمئن کنند که در حال استفاده از مواد و تجهیزات پزشکی درجه یک و باکیفیت و مورد تایید سازمان های ذیربط می باشند.

چاپ لیبل اصالت چگونه انجام می شود؟

این چاپ به روش های مختلفی انجام می شود. شما می توانید با تیم متخصص کژال در ارتباط باشید و مناسب ترین روش چاپ لیبل اصالت تجهیزات دندانپزشکی را دریابید.

در اکثر مواقع چاپ به وسیله ریبون وکس پیشنهاد می شود که قیمت کمتری دارد اما در مقابل چاپ ریبون از کیفیت بالایی برخوردار نیست. البته گزینه ای به نام ریبون سوپر رزین وجود دارد که از نظر کیفیت و مقاومت حرف اول را می زند اما قیمت بیشتری دارد. تولیدکنندگان و واردکنندگان مواد و تجهیزات دندانپزشکی به دلیل الزام برچسب اصالت روی محصول خود می توانند بعد از دریافت مجوزهای مربوطه، برای خرید و چاپ برچسب اصالت با تیم ما تماس بگیرند. به این ترتیب برای این کار متحمل هزینه کمتری می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *