مقالات

روند چاپ لیبل

روند چاپ لیبل

پروسه و روند چاپ لیبل یا برچسب به روش اصولی و دقیق و طبق استانداردهای موجود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و دلایل بسیاری برای این موضوع وجود دارد:

1. معرفی ساده و سریع برند یا شرکت سازنده و شناخت آن در جامعه

2. افزایش سرعت فروش محصولات به مشتریان

3. نقش مهم و اساسی در تبلیغات یک شرکت و یا یک برند

4. معرفی سریع و راحت و بهتر محصول یا برند در سطح جهانی

5. ارائه اطلاعات مهم و اساسی درباره محصول مورد نظر و حتی تولید کننده آن به مشتری

حالا بیاید در ادامه بیشتر به اهمیت لیبل یا برچسب محصولات و کالا ها بپردازیم و اطلاعات خود را درباره آن بالا ببریم، چرا که وجود یک لیبل استاندارد و جذاب، راه رسیدن به موفقیت و فروش بیشتر آن کالا یا محصول می باشد.

انواع مدل های لیبل

همان طور که بارها روی بسته بندی محصولات مختلف دیدیم، جنس لیبل یا برچسب ها با هم فرق دارد. در واقع لیبل ها در انواع مختلفی در دسترس می باشند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

1. لیبل کاغذی (که پشت آن چسب دار است)

این نوع از لیبل ها چون از الیاف کاغذی ساخته می شوند، برای مرحله چاپ بسیار راحت هستند، اما عیبی که به آن ها وارد می شود این است که خیلی ساده خاصیت و کیفیت خود را از دست می دهند.

یکی از مهم ترین مزیت های لیبل کاغذی این است که روی هر محصول با هر اندازه و مدلی که دارد، قابل استفاده است.

نوع چاپ: حرارتی غیر مستقیم

 

مطلب پیشنهادی : لیبل مواد غذایی

 

2. لیبل پلاستیکی یا PVC

برای ساخت این لیبل از پلی پروپیلن (معروف به پلاستیک) استفاده می کنند/ف از این رو هم در محیط های خشک و هم در محیط های مرطوب قابل استفاده است. لیبل پلاستیک در دو مدل مات و براق وجود دارد و هم چنین در برابر عوامل محیطی بسیار مقاوم و مستحکم می باشد.

نوع چاپ: دستگاه لیبل زن

3. لیبل اموال (خرد شونده)

این لیبل نسبت به انواع دیگر لیبل ها، ضخامت بیشتر و خاصیت چسبندگی فوق العاده بالایی دارد. شما پس از کندن یا جدا کردن این لیبل از روی محصول به وضوح ثرات آن را باز هم روی محصول می بینید.

نوع چاپ: خرد شونده ریبونی

4. لیبل تایوک یا پارچه ای

این نوع لیبل در صنعت پوشاک و خودروسازی کاربرد بسیار بالایی دارد و در نوع چسبدار و بدون چسب موجود می باشد. در نوع بی چسب، لیبل روی محصول دوخته می شوند.

نوع چاپ: حرارتی غیر مستقیم.

چاپ لیبل

 

5. لیبل متال

از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شود، از این رو رنگ نقره ای و ماتی دارد اما نسبت به دیگر لیبل ها مقاومت فوق العاده چشمگیری دارد به همین دلیل است که قیمت آن بیشتر است.

از انواع دیگر لیبل ها می توان به این موارد اشاره کرد:

  • لیبیل حرارتی
  • لیبیل امنیتی
  • لیبل شیشه ای
  • لیبل گچی
  • لیبل مگنتی
  • و غیره.

لیبل های حاوی چه اطلاعاتی هستند

همان طور که در بالا گفتیم، لیبل ها برای آگاه سازی مشتریان درباره خصوصیات و ویژگی های محصول یا کالا به کار می روند. از این رو شامل این اطلاعات می باشند:

  • تاریخ تولید
  • تاریخ انقضا
  • مواد تشکیل دهنده
  • محتویات
  • نام شرکت یا برند
  • در برخی موارد دستورالعمل استفاده از محصول
  • و غیره

در واقع این لیبل ها هستند که می توانند به مشتریان کمک کنند تا هنگام خرید، اطلاعات کاملی از محصولی و کالایی که می خرند داشته باشند و با آگاهی بالا خرید کنند.

به طور کلی لیبل ها به طور مشخص و واضح یک برند را تبلیغ می کنند و هر چه این لیبل یا برچسب طراحی زیبا تری داشته باشد، بیشتر می تواند در میان سایر برندها متمایز دیده شود، به گونه ای که مشتریان و مخاطبان نام برند لیبل و برچسب را با یک نگاه به یاد می آورند.

انواع روش های چاپ برچسب

زمانی که مشخص شد می خواهید از چه نوع لیبلی برای محصول و کالای خود استفاده کنید، باید روی لیبل خام اطلاعات مورد نیاز خود را چاپ کنید تا در نهایت روی بسته بندی یا کالا چسبانده شود. چاپ لیبل یک کار فوق العاده تخصصی بوده و نیاز به حرفه بالایی دارد و باید توسط افرادی انجام بپذیرد که تخصص و تجربه زیادی در این زمینه دارند. در واقع چیزی که به بیش از همه اهمیت دارد این است که چاپ برچسب باید به صورت اصولی انجام شود.

علاوه بر این که برچسب ها یا لیبل ها جنس های مختلفی دارند که در بالا به هر یک از آن ها پرداختیم، روش چاپ آن ها نیز مقاومت می باشد. در ادامه به انواع روش های چاپ لیبل می پردازیم:

1. چاپ دیجیتال

این نوع رایج ترین روش برای چاپ لیبل و برچسب می باشد که به دو صورت جوهرافشان و لیزری انجام می پذیرد. در این نوع زمان زیادی تلف نمی شود.

2. چاپ فلکسوگرافی

در این روش طرحی که باید روی لیبل چاپ شود از قبل روی یک غلطک با جنس انعطاف پذیر حک می شود و سپس بعد از این که به جوهر آغشته شد، روی لیبل پیاده می شود. این نوع چاپ برای لیبل های پلاستیک و فلزی و غیره مناسب است.

3. چاپ افست

چپ اافست کیفیت بالایی دارد و در عین حال بسیار کاربردی می باشد و بیشتر در مواردی که تعداد لیبل ها یا به طور کلی تیراژ بالایی وجود دارد، به کار می رود. درست است که این نوع چاپ مدت زمان بیشتری می طلبد اما مطمئنا گزنیه مناسب و کم هزینه تری به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *