مقالات

لیبل مواد غذایی آشامیدنی

لیبل مواد غذایی

اگر بخواهیم تعریفی از لیبل مواد غذایی ارائه کنیم، باید بگوییم که برچسبی است که روی بسته بندی مواد غذایی درج می شود و تمامی اطلاعات مرتبط را به مشتری ارائه می کند.

برای این که در میان رقیبان خود متمایز دیده شوید، اهمیت طراحی لیبل که جذاب و مناسب باشد، بیش از هر چیزی مطرح است، چرا که این اولین راه ارتباطی شما با مشتریان است و مشتریان اول از هر چیزی به برچسب یک محصول نگاه می کنند.

کاربردهای لیبل مواد غذایی آشامیدنی

1. ارائه اطلاعات لازم به مشتری

در واقع لیبل می تواند تمامی اطلاعات اعم از تاریخ تولید، تاریخ انقضا، مواد تشکیل دهنده، آدرس کارخانه تولیدی غیره را به مشتری ارائه کند. به عبارت دیگر، می توان به لیبل، به عنوان خلاصه ای از مواد غذایی موردنظر نگاه کرد.

2. نقش تبلیغاتی دارد

همان طور که گفتیم لیبل اولین چیزی است که نظر مشتری را به خود جلب می کند، از این رو طراحی آن می تواند به جذب هر چه بیشتر مشتریان کمک کند. یا حتی بهتر از آن، در صورتی که در طراحی لیبل مواد غذایی موفق عمل کنید، می بینید که مشتریان به محض دیدن لیبل محصولات شما، برندتان را به یاد می آورند.

3. معرفی محصول

بسیاری از کسب و کارهای تازه کار با طراحی لیبل مواد غذایی بسیار مناسب می توانند در واقع خود و محصولاتی که ارائه می دارند را معرفی کنند. حتی برخی از این کسب و کارها با طراحی خاص بسته بندی و لیبل ها سعی در متمایز دیده شدن بین رقبای خود دارند، مانند برند مک دونالد.

لیبل مواد غذایی

طراحی و چاپ لیبل مواد غذایی آشامیدنی

برای این که توسط لیبل مواد غذایی خود به میزان فروشی که در نظر دارید برسید و بتوانید در مسیر کسب و کار خود موفق شوید، باید طراحی و چاپ لیبل مطابق با اهداف شما و هم چنین هماهنگ با سلیقه بازار هدف شما باشد. بهتر است در هنگام طراحی و چاپ لیبل مواد غذایی این نکات را به یاد داشته باشید:

1. رنگ: رنگ لیبل شما باید مطابق با بسته بندی محصولات تان و یا رنگ هایی که همیشه در تبلیغات خود به کار می برید، باشد. البته این رنگ باید همچنان به خوانا بودن اطلاعات روی محصول کمک کند، نه این که خواندن آن ها را برای مشتری سخت بسازد.

2. فونت: به یاد داشته باشید که نوشته های روی لیبل توسط شما خوانده نمی شوند و این مشتریان هستند که آن را ابتدا می خوانند و تصمیم به خرید می گیرند. پس باید مشخص کنید که بازار هدف تان چه کسانی هستند و چه فونتی بیشتر نظر آن ها را جلب می کند.

3. خلاقیت: همان طور که در بالا گفتیم، لیبل مواد غذای پله صعود شما برای دستیابی به مشتریان بیشتر است و به این ترتیب می توانید میان رقیبان تان منحصر به فرد دیده شوید. پس هر کاری از دست تان بر می آید، انجام دهید تا یک لیبل خلاقانه و قابل توجه روی مواد غذایی خود درج کنید.

لطفا فکر نکنید که این عامل خلاقیت را می توانید نادیده بگیرید، زیرا رقابت در دنیای امروز بسیار داغ شده است و تنها راه این که در این میان خود و کسب و کارتان را نجات دهید، این است که خلاقانه کار کنید. مشتریان باید با یک نگاه محصولات شما را تشخیص دهند.

کژال عالیان نو می تواند به شما عزیزان در زمینه ی دریافت برچسب اصالت کالا کمک نماید.

اهمیت مواد یا متریال بکار رفته در چاپ لیبل مواد غذایی

برای این که بدانید چه جنسی برای لیبل مواد غذایی شما مناسب است، بهتر است با هر سه گزینه ای که در این زمینه وجود دارد، آشنا شوید:

1. کاغذی

همانطور که می دانیم جنس کاغذی یکی از پر مصرف ترین و رایج ترین جنسی است که برای لیبل استفاده می کنند و دلیل آن هم به قیمت مناسبی که دارد، باز می گردد. برخی از این لیبل های کاغذی، روکش سلفونی مات یا براق و برخی دیگر روکش UV دارند، این امر موجب استحکام هر چه بیشتر لیبل می گردد.

2. لیبل های PVC در واقع از پلاستیک ساخته شده اند و در برابر رطوبت، گرما و سرما مقاومت بالایی از خود نشان می دهند. هم چنین این لیبل ها بسیار باکیفیت هستند و نمای ظاهری زیبایی دارند. این گزینه برای آن دسته از مواد غذایی که باید لیبل ضدآب و مقاوم داشته باشند، بسیار ایده آل می باشد.

3. لیبل های شیشه ای برای آن دسته از مواد غذایی به کار می روند که باید محتویات درون آن ها دیده شود. به طور مثال می توانیم به بطری آب معدنی، آبمیوه و یا روغن اشاره کنیم. نکته مهم درباره لیبل های شیشه ای این است که ضد آب بوده و مقاومت بسیار مناسبی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *