مقالات

لیبل دارو و مکمل‌های ورزشی

لیبل اصالت مکمل‌های ورزشی و دارویی

لیبل اصالت مکمل‌ های ورزشی و دارویی، یکی از برچسب‌های مهمی است که بر روی انواع مختلف مکمل‌های موجود در بازارهای مصرف درج می‌گردد. وجود این نشانه و یا برچسب به شما کمک می‌کند تا بتوانید اطلاعات اصلی یک محصول و یا مکمل را به دست آورید. همان‌طور که می‌دانید مکمل‌های ورزشی و دارویی از انواع و اقسام مختلفی برخوردار شده‌اند. این نوع محصولات باید به صورتی کاملا مستقیم مصرف شوند.

اگر موازین بهداشتی و استانداردهای مورد نیاز سلامت و بهداشت در فرایند تولید این محصولات رعایت نشود، آسیب‌هایی جدی برای بدن مصرف کنندگان به وجود خواهد آمد و سلامت جسمانی آن‌ها را به طور جد تهدید خواهد کرد.

در این مقاله قصد داریم به ارائه مطالبی در زمینه لیبل اصالت مکمل‌ های ورزشی و دارویی بپردازیم و اهمیت درج آن‌ها بر روی این محصولات و روش‌های استعلام اصالت لیبل مکمل‌ها و نحوه دریافت این لیبل را برای مکمل‌های ورزشی و دارویی توصیح دهیم.

لیبل دارو

در حال حاضر لیبل‌ اصالت مکمل بر روی محصولات گوناگونی درج می‌گردد. یکی از پرمصرف‌ترین مکمل‌های موجود در بازارهای مصرف مکمل‌های بدنسازی و یا پرورش اندام هستند. همان‌طور که می‌دانید ورزشکاران پرورش اندام و بدنسازان به مکمل‌های ویژه‌ای نیاز دارند تا فرایند پرورش بدن و یا عضله سازی آن‌ها ساده‌تر شود.

پس به لیبل اصالت کالا نیاز دارند تا از سلامت محصول مورد نظرشان مطمئن شوند. این برچسب بر روی مکمل‌هایی درج می‌گردد که توسط وزارت بهداشت و یا سازمان غذا و دارو مورد تایید قرار گرفته‌اند. پس ورزشکاران می‌توانند با خیالی آسوده از این محصولات استفاده کنند. اگر مکمل مورد نظر شما از این نشانه برخوردار نشده، احتمال ایجاد خطر توسط آن وجود خواهد داشت.

یکی دیگر از انواع مکمل‌های موجود در بازار مصرف، مکمل‌های دارویی هستند. سلامت و اصالت این مکمل‌ها برای مصرف کنندگان اهمیت و ضرورت ویژه‌ای دارد. لیبل اصالت مکمل‌های دارویی به طور معمول بر روی محصولاتی درج می‌شود که توانسته‌اند تاییدیه مورد نیاز را از وزارت بهداشت دریافت کنند و از استانداردهای مورد نیاز برای مصرف کنندگان برخوردار باشند.

مکمل‌های غذایی که مورد استفاده کودکان قرار می‌گیرند، سومین نوع مکمل‌های موجود در بازارند. این دسته از محصولات نیز باید دارای لیبل اصالت کالا باشند.

لیبل اصالت مکمل‌های ورزشی

روش‌های استعلام اصالت لیبل دارو

در برخی از مواقع شما نمی‌توانید با مشاهده برچسب و یا لیبل درج شده بر روی مکمل‌های ورزشی و دارویی به سلامت آن‌ها پی برده و از اصالت آن‌ها مطمئن شوید و سپس با خیالی آسوده از این کالاها استفاه کنید. چراکه این امکان وجود دارد که یک مکمل تقلبی و غیر اصل در بازار مشاهده نمایید که علامت و یا لیبل اصالت نیز بر روی آن درج شده است.

پس باید با روش‌ها و یا راهکارهایی آشنا باشید و خودتان به بررسی اصالت کالا اقدام کنید. یکی از این روش‌ها استفاده از بارکد است. از آنجایی که لیبل اصالت مکمل‌های ورزشی و دارویی دارای بارکد است، پس شما می‌توانید از یک نرم افزار بارکد خوان استفاده کرده و به بررسی و استعلام اصالت لیبل مکمل اقدام کنید.

از دیگر روش‌های استعلام اصالت لیبل مکمل‌های دارویی و ورزشی می‌توان به سرویس‌های پیامکی اشاره کرد که به طور ویژه مخصوص این اقدامات طراحی شده‌اند. شما می‌توانید از طریق تلفن گویا نیز به استعلام اصالت لیبل مکمل‌ها دست بزنید. این امکان فراهم شده که بتوانید از طریق مراجعه به سامانه غذا و دارو نیز اصالت لیبل‌ها را بررسی کنید.

نحوه دریافت لیبل دارویی برای مکمل‌های ورزشی و دارویی

سازمان‌های تولید کننده مکمل‌ها و یا شرکت‌های وارد کننده می‌توانند با ورود به سامانه غذا و دارو درخواست خود را ثبت کرده و در این سامانه ثبت نام کنند. پس از آن باید مجوزهای لازم را دریافت نموده و لیبل اصالت کالاها را دریافت نمایند.

برخی از شرکت‌ها نیز تولید کننده لیبل اصالت مکمل‌های ورزشی و دارویی هستند. این شرکت‌ها مجوزهای لازم را کسب نموده و از طریق نرم افزارهایی خاص به طراحی و تولید لیبل اصالت مکمل‌های ورزشی و دارویی دست می‌زنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *