مقالات

لیبل اصالت لوازم آرایشی بهداشتی

مدت ها است که تولید و واردات لوازم آرایشی به یکی از ابر تجارت هایی تبدیل شده است که سوددهی کلانی نیز دارد. اما خبر بد این است که مانند هر صنعت و حوزه ای، لوازم آرایشی تقلبی و قاچاقی نیز وارد بازار شده اند. این موضوع موجب شد تا قانونی تصویب شود که تمامی تولیدکنندگان و حتی واردکنندگان لوازم آرایشی، بهداشتی، عطر و ادکلن باید لیبل اصالت کالا را روی محصولات خود بچسبانند، در غیر این صورت هیچ فرقی با کالاهای قاچاقی نخواهند داشت.

شناسه اصالت آرایشی بهداشتی

این شناسه یک کد 16 رقمی باشد که با یک لایه طوسی رنگ اسکرچ پوشانده شده است. وقتی مصرف کننده می خواهد اصالت محصول مورد نظر را استعلام کند، به راحتی می تواند این لایه اسکرچ را بخراشد تا کد 16 رقمی آن مشخص شود.

ابعاد لیبل اصالت محصولات آرایشی بهداشتی

لیبل اصالت محصولات آرایشی به طور معمول باید دارای این ابعاد باشد:

  • لیبل اصالت لوازم آرایشی 47*23 میلیمتر
  • لیبل اصالت محصولات آرایشی 40*20 میلیمتر
  • لیبل اصالت محصولات آرایشی و بهداشتی 40*18 میلیمتر
  • لیبل محصولات آرایشی 40*10 میلیمتر

توجه داشته باشید که ممکن است این ابعاد با توجه به اندازه و ابعاد یک محصول یا کالا، بزرگتر و یا کوچکتر نیز باشد.

لیبل اصالت محصولات آرایشی

کاربرد لیبل لوازم آرایشی بهداشتی

این لیبل به مصرف کنندگان کمک می کند تا از اصالت محصولات آرایشی و بهداشتی مورد نظر خود اطمینان به دست بیاورند و با خیال راحت از آن ها استفاده کنند. برای این کار باید لایه طوسی رنگ شامل شناسه 16 رقمی را بخراشید و از روش های زیر برای استعلام گرفتن و اطمینان از اصالت کالا کمک بگیرید:

روش اول: می توانید کد و شناسه اصالت محصولات آرایشی را به 20008822 پیامک کنید.

روش دوم: می توانید با شماره تلفن گویا 0216185 تماس بگیرید.

روش سوم: می توانید به وب سایت www.ttac.ir برای اطمینان از اصالت لوازم آرایشی و بهداشتی موردنظر خود مراجعه نمایید.

 

مطلب پیشنهادی : لیبل مواد غذایی

 

طراحی لیبل لوازم آرایشی بهداشتی

اصولا این لیبل ها یا برچسب های اصالت کالا از جنس کاغذ سفید رنگ هستند که حاشیه آن ها زرد و نوشته ها مشکی پررنگ می باشند. در طراحی لیبل اصالت لوازم آرایشی و بهداشتی، ما با یک سری قوانین مشخص و ثابت رو به رو هستیم که باید پیروی شوند. در واقع در چاپ و طراحی برچسب اصالت لوازم آرایشی باید چنین مواردی حتما وجود داشته باشند:

1. GTIN:

سازمان جهانی GS1 یک زبان مشترک را به وسیله اختصاص دادن یک سریال و بارکد اختصاصی بر اساس کشور تولید کننده، شرکت تولید کننده و نوع محصول یا کالا ایجاد نموده است تا به راحتی اطلاعات مربوط به هر کالایی در سراسر دنیا قابل تشخیص باشد. با اسکن این بارکد تمام اطلاعات مربوط به تولید کننده کالا (از هر کشوری باشد، فرقی ندارد)، در دسترس قرار می گیرد.

2. شماره LOT:

این شماره به شماره بچ نیز معروف است. شرکت ها این شماره LOT یا بچ را به هر سری از کالاهای تولیدی خود اختصاص می دهند. کاربرد این شماره این است که می توانند زمانی که مشکل و مسئله ای پیش می آید، به راحتی محصولات را شناسایی و ردیابی کنند.

3. UID لوازم آرایشی:

UID یک کد 20 رقمی می باشد که برای هر کالا و محصولات آرایشی و بهداشتی منحصر به فرد است و نشان می دهد که تولید کننده محصول مورد نظر را طبق پروتکل ها و اصول خاصی تولید کرده است.

4. شناسه اصالت محصولات آرایشی:

همان طور که در بالا گفتیم یک کد 16 رقمی پوشانده شده با یک لایه طوسی رنگ اسکرچی می باشد.

5. بارکد دو بعدی:

این بارکد برای مشخص شدند ویژگی ها و خصوصیات فنی محصول روی لیبل اصالت محصولات آرایشی درج می شود که مواردی هم چون تاریخ انقضا و سری تولید را مشخص می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *